atkal


reiz bija andziks.blogspot.com blogs, kādu laiku pabija, izbija, aizvērās.
tagad ir reāls temats par ko runāt, tāpēc blogs ir atdzimis!

pasta balodis
parasts cilvēks par pasta baložiem parasti uzzin no filmām, grāmatām, kur tie tiek īsumā aprakstīti un parasti veic kādas nozīmīgas ziņas piegādi. arī es līdz kādam noteiktam laika brīdim piederēju tikai pie šo parasto cilvēku grupas. līdz brīdim, kad manā pagalmā pirms kādām piecām dienām pirmo reizi nolaidās - Džimijs! Džimijs ir pasta balodis, kurš nezināmu iemeslu dēļ ir, kā mums ar sievu šķiet, uz dzīvi mūsu mājas apkārtnē. kāpēc Džimijs, jautāsiet? Džimijs ir manis lietots mīļvārds jebkuram, kurš man ir mīļš, kam esmu pieķēries.

pirmo reizi, kad ieraudzījām Džimiju, likās, ka putns ir apslimis un vēlas netraucēti aiziet uz citiem ligzdošanas laukiem, jo putns bija notupies (ja putnam tas vispār ir iespējams), tas ir, sēdus, tā, ka ar vēderu uz zemes. taču pieejot viņam tuvāk, izrādījās, ka putns ir ne tikai vesels, bet arī ļoti labā fiziskā formā, kā jau pasta/sporta baložiem pienākas, un to viņš arī tajā brīdī nodemonstrēja, strauji paceļoties gaisā un veicot raksturīgi virtuozus trikus gaisā un piezemējoties uz mājas jumta.

nākamajā rītā cilvēcisku jūtu vadīts es uzmeklēju sausiņus, sadrupināju tos un aiznesu izbērt Džimijam, lai galīgi nenomirst badā.

man ir sava teorija par to, kāpēc balodis ir apstājies pie mums, lai arī mēs nekādu ziņu ne no viena negaidam. netālu no mūsu mājas ir BITEs mobilo tālruņu signāla pārraides tornis un, kautkur jau biju dzirdējis un nu atradu arī times.lv rakstu par to, ka Lielbritānijā vairāki baložu audzētāji sūdzās, ka baložiem mobilo tālruņu torņi nojauc navigācijas spēju, jo baloži ceļu atrod pēc virszemes orientieriem un Zemes magnētiskā lauka, kuru, acīmredzot, mobilo torņi izjauc/maina.

tā nu balodis dzīvo pie mums, pa dienu pastaigājoties pa ceļu pie mājas un uzmanīgi vērojot katru mūsu kustību un ziņkārīgi sekojot katrai mūsu darbībai. vakaros Džimijs izmet lokus pa tuvējo apkārtni, pa ceļam patrenkājot vietējos sīkputnus. naktis putns pavada gandrīz katru reizi savā vietā, parasti uz mājas jumta, te uz galvenās kores, te uz otrās kores, te pašā jumta malā, pie apakšējās jumta malas. lietus laikā Džimijs bija iemanījies nakti pārlaist uz balkona margas, taču es "veiksmīgi", šķiet, esmu aizbaidījis putnu, jo guļot putns sataisa pamatīgu šmuci savā "gultā", tā , ka pēc tam ar ūdens spiedienu nākas cīnīties ar sataisītajām kūkām, un es margu gribēju pārklāt ar plēvi. putns ar to, izskatās, ka saprata, ka uz margas nedrīkst nakšņot, jo to vairs nedara, lai arī es plēvi beigās aizvācu.

aizvakar iepērkot kārtējo pārtiku savai ģimenei, nopirku arī putnu barību. Džimijs pamazām iekļaujas ģimenē.

Komentāri